Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jak být v bezpečí: 10 výzev digitalizace pro bezpečnost práce
VÚBP
10 výzev digitalizace pro bezpečnost práce
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Multilingualism and interculturality in an international work environment or interregional projects and work environment
ŠKÁBOVÁ, Natálie
Cílem této diplomové práce je analyzovat a zhodnotit každodenní praxi a strategie řešení vícejazyčných a mezikulturních interakcí v rámci mezinárodních/meziregionálních projektů. Bude analyzováno používání projektové interní lingua franca a/nebo překladatelské postupy a přizpůsobení se různým kulturám v rámci jedné firmy.
The challenges of multilingual and intercultural team collaboration. A case study of KAM organization.
BOSZCZYKOVÁ, Iva
Tato diplomová práce se zabývá výzvami interkulturní a vícejazyčné týmové spolupráce na příkladu křesťanské neziskové organizace Křesťanská akademie mladých (KAM). Kvalitativní řízené rozhovory s jejími americkými pracovníky byly použity ke sběru dat, která poskytla informace o různých aspektech interkulturní a vícejazyčné týmové spolupráce, jako jsou výzvy, komunikace, vícejazyčnost a interkulturalita v organizaci. Následně byla k vyhodnocení dat použita kvalitativní obsahová analýza, která vedla k závěru, že jednou z největších výzev pro americké pracovníky této organizace je čeština. Z hlediska dlouhověkosti, kvality práce a života v České republice je nesmírně důležité naučit se český jazyk.
Vytrvalost tváří v tvář neúspěchu u hráčů počítačových her
KYSLÍK, Filip
V souvislosti s hraním digitálních her se v současnosti hovoří o tzv. paradoxu hraní (gaming paradox), kdy hráči vytrvávají v hraní i přesto, že se jim nedaří. Tato práce pak přichází s předpokladem, že je tomu proto, že vytrvalí jsou sami hráči a zároveň lze tuto vytrvalost pozorovat i vně videoherního prostředí. Cílem práce je představení výzkumného návrhu, a tedy i potřebných nástrojů, které lze pro takovéto měření vytrvalosti využít. V první části jsou tak představeny existující koncepty vytrvalosti a také jednotlivé herní situace, u kterých je vytrvalosti vyžadováno. V části druhé pak následuje podrobný výzkumný návrh, který měření a porovnávání právě takovéto vytrvalosti napříč různými skupinami respondentů umožňuje. Pro tento návrh byl dále vytvořen speciální nástroj (počítačová ART úloha), který umožňuje měření zkoumané vytrvalosti na performanční bázi a který do této chvíle v tuzemsku neexistoval. Výsledkem je tedy kompletní výzkumný návrh a především i unikátní ART úloha, jejíž možné využití se zdaleka neváže jen k této práci.
Výzvy integrace žáků-cizinců na 1. stupni ZŠ
Kocianová, Barbora ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem začleňování a vzdělávání žáků-cizinců na 1. stupni ZŠ. Shromažďuje a prezentuje odborné poznatky týkající se této problematiky. Zaměřuje se na klasifikaci výzev a problémů spojených s přechodem žáka do školy v cizí zemi a na jejich možná řešení a preventivní opatření. V práci bylo potvrzeno, že učitelky spatřují v přítomnosti žáka-cizince ve třídě přínos, ale zároveň přiznávají obavy z nedostatečné profesní připravenosti a nedostatku materiálů pro práci s žáky-cizinci. Empirická část práce se zabývá třemi případovými studiemi žáků-cizinců. Zaměřuje se na jejich pozorování a rozhovory s jejich třídními učitelkami. Dále se zabývá názory učitelů a výzvami, které učitelé vidí v přítomnosti žáka-cizince ve třídě. Výsledkem práce jsou také ukázky pracovních listů určených pro práci s žáky-cizinci, které navazují na sérii používaných učebnic českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Klíčová slova Integrace, žák-cizinec, žák s odlišným mateřským jazykem, adaptace, interkulturní vzdělávání, inkluze, kulturní odlišnosti, multikulturní výchova, primární škola, mateřský jazyk, výzvy
The work of Government and non-Government organizations in refugee integration in the German labor market, Sep. 2015-Jan. 2016.
Grulaj, Shpresonë ; Klípa, Ondřej (vedoucí práce) ; Dimitrov, Michal (oponent)
The work of Government and non-Government organizations in refugee integration in the German labor market, Sep. 2015-Jan. 2016. Abstract The new refugee surges in Germany have emphasized the importance of refugee integration in the host country. Current research highlights the role of government and nongovernment organisations in helping refugees overcome integration related challenges. This thesis highlights the challenges that are typically faced by refugees and assesses the importance of government and nongovernment institutions and organisations in helping refugees overcome those challenges. Applying a qualitative method and a comparative approach, the thesis employs data available from a set of reports and websites from respective organisations that work on refugee related issues, or that evaluate the work in different countries. The findings suggest that there is a set of challenges that are faced by refugees, with highlight in: host country language abilities, previous qualification recognition, skills recognition, emotional challenges, cultural differences in the workplaces. Moreover, the findings analyze the main industries where refugees are typically employed. Finally, comparing the areas of focus by both types of organisations, it is identified the presence of a noticeable division, not...
Impact of capitation grant on pupils’ enrollment in Ghana, a case study of selected junior high schools in Wa municipality
Aidoo, Kelly Addo
Tato studie poskytuje hodnocení toho, jak kapitalizační grant ovlivnil zápis žáků do vybraných základních škol v oblasti Wa v Ghaně. V pravém slova smyslu, poskytuje empirickou platformu pro hodnocení toho, jak tato politika přispívá k dosažení MDG II a ústavního práva. Klíčovými vzdělávacími ukazateli, které tvoří základ studia, jsou hrubý počet zápisů na druhý stupeň základní školy, úspěšnost při závěrečných národních zkouškách na druhém stupni základní školy. V průzkumu byly posouzeny názory ředitele školy, učitelů, a dalších zúčastněných stran v oblasti vzdělávání týkající se dopadu politiky kapitačního grantu na zápis žáků do obce. S využitím údajů o úrovni školy v období 200–2012 a průzkumu se (43) respondenty ze 14 vybraných škol, byly zaznamenány otázky demografie zaměstnanců, kapitačním grantu a zápisu žáků, kapitačním grantu a výkony žáků, a kapitačním grantu a jeho výzvy napříč oblasti Wa. Z výsledku studie vyplynulo, že kapitační grant ve skutečnosti vedl ke zvýšení počtu žáků na základních školách. Tato studie také odhaluje, že kapitační grant pomohl překlenout propast mezi dětmi z chudých a dětmi z bohatých rodin. Studie končí závěrem tří klíčových politických sdělení; zvýšení kapitačního grantu by se mělo zaměřit na znevýhodněné skupiny. Jak již bylo zmíněno, pobídky by měly být poskytovány školám s dobrým záznamem o svém průběhu a dokončení, a úsilí by mělo směřovat ke zkrácení řetězce pro poskytování kapitačních grantů. Studie však ukazuje na fakt, že kapitační grant samostatně nemůže dosáhnout dobrých vzdělávacích výsledků, jak je zakotveno v ústavě.
Současný stav a výzvy německé ekonomiky
Ledinská, Monika ; Bič, Josef (vedoucí práce) ; Straková, Eliška (oponent)
Hlavním cílem této práce je poukázat na možné ekonomické výzvy pro německé hospodářství. Zhodnotit jednotlivé hospodářské ukazatele s ohledem na možný budoucí vývoj, dále poukázat na současnou politickou situaci ve světě a její vliv na hospodářskou situaci Německa. To vše s ohledem na dějinný vývoj německého hospodářství od druhé světové války.
Sociální práva migrujících občanů Evropské unie
Muschaliková, Dominika ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Zemanová, Štěpánka (oponent)
Tématem této bakalářské práce jsou sociální práva migrujících občanů Evropské unie. Poskytování dostatečné ochrany sociálních práv na Evropské úrovni je důležité pro naplňování hodnot a cílů Evropské unie. Tato práce se zabývá tím, jaký význam má upravovat sociální práva na unijní úrovni a obsahuje přehled nejdůležitější unijní sociálně právní legislativy současnosti, do které patří zejména nařízení 883/2014. Identifikuje nejdůležitější změny a tendence v oblasti unijního sociálního práva, zkoumá nejdůležitější pozitivní a negativní dopady současné úpravy na jednotlivé migrující obyvatele a určuje největší výzvy, kterým musí tato úprava v současné době čelit. Práce je doplněna o schémata, která danou problematiku přehledně zobrazují.
Výzvy integrace žáků-cizinců na 1. stupni ZŠ
Kocianová, Barbora ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem začleňování a vzdělávání žáků-cizinců na 1. stupni ZŠ. Shromažďuje a prezentuje odborné poznatky týkající se této problematiky. Zaměřuje se na klasifikaci výzev a problémů spojených s přechodem žáka do školy v cizí zemi a na jejich možná řešení a preventivní opatření. V práci bylo potvrzeno, že učitelky spatřují v přítomnosti žáka-cizince ve třídě přínos, ale zároveň přiznávají obavy z nedostatečné profesní připravenosti a nedostatku materiálů pro práci s žáky-cizinci. Empirická část práce se zabývá třemi případovými studiemi žáků-cizinců. Zaměřuje se na jejich pozorování a rozhovory s jejich třídními učitelkami. Dále se zabývá názory učitelů a výzvami, které učitelé vidí v přítomnosti žáka-cizince ve třídě. Výsledkem práce jsou také ukázky pracovních listů určených pro práci s žáky-cizinci, které navazují na sérii používaných učebnic českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Klíčová slova Integrace, žák-cizinec, žák s odlišným mateřským jazykem, adaptace, interkulturní vzdělávání, inkluze, kulturní odlišnosti, multikulturní výchova, primární škola, mateřský jazyk, výzvy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.